Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020

Desk drumming

 

Οι περιορισμοί που υπάρχουν στο μάθημα της Μουσικής το τελευταίο διάστημα λόγω Covid-19 με ανάγκασαν να αναζητήσω καινούριες ιδέες για το μάθημά μου! 
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες άρχισα να ασχολούμαι με το bucket drumming ή καλύτερα με το... θρανίο drumming! Αφορμή για αυτό ήταν η διαδικτυακή ημερίδα της Ε.Ε.Μ.Ε., Επιστροφή στο σχολείο 2020-2021 (3 Οκτωβρίου 2020), όπου όλες οι ομιλίες ήταν πραγματικά εξαιρετικές! Μία από τις ομιλήτριες ήταν η Έφη Μακροπούλου, η οποία παρουσίασε, εκτός από τα κρουστά σώματος, το bucket drumming. Μέσα στην τάξη χρησιμοποιούσα πάντα κρουστά σώματος, αλλά δεν είχα δοκιμάσει ποτέ κάτι διαφορετικό. Οπότε το να ακούσω από μία συνάδελφο πώς εφαρμόζεται πρακτικά μέσα στην τάξη κάτι τέτοιο ήταν εξαιρετικά βοηθητικό! Προμηθεύτηκα, λοιπόν, το βιβλίο της και ξεκίνησα διάβασμα! Παράλληλα, άρχισα να αναζητώ στο youtube, βιντεάκια play along
Οφείλω να πω ότι ποτέ δεν ήμουν καλή στον αυτοσχεδιασμό και μία φορά που προσπάθησα στην εφηβεία να παίξω ντραμς, απέτυχα παταγωδώς! Δεν υπήρχε κανένας συντονισμός μεταξύ χεριών - ποδιών.  Συνεπώς, αποφάσισα πως θα είμαι μία πιανίστρια με μια παρτιτούρα μπροστά της! Μάλλον το φοβόμουν και λίγο όλο αυτό το... "bucket drumming"! Παρόλαυτά, αποφάσισα ότι λόγω της κατάστασης άξιζε να το προσπαθήσω! 
Μπήκα, λοιπόν, σε μία Τρίτη Δημοτικού και είπα να το ξεκινήσω! Το πρώτο τραγούδι που διάλεξα ήταν το We will rock you των Queen, καθότι είναι πολύ γνωστό ακόμα και σε αυτές τις ηλικίες και είχε και πολύ εύκολη συνοδεία. Βέβαια, δεν είχαμε κουβάδες, αλλά βολευτήκαμε με τα θρανία! Κάποια παιδιά που είχαν κάνει "τύμπανα" από κουβαδάκια γιαουρτιού χρησιμοποίησαν εκείνα. Για μπαγκέτες χρησιμοποιήσαμε μολύβια (χωρίς σβήστρα στην άκρη) ή ξυλομπογιές. Το συγκεκριμένο τραγούδι είχε μεγάλη ανταπόκριση μέχρι και την Έκτη Δημοτικού! Μάλιστα, το συνόδευαν, βλέποντας ένα βίντεο με bucket drumming, όπου υπάρχει δεξιά και ένα πεντάγραμμο με τη σημειογραφία (εδώ)!
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με με το τραγούδι Can't stop the feeling του Justin Timberlake, το οποίο έχει λίγο πιο δύσκολη συνοδεία, αλλά το κατάφεραν ακόμα και κάποια στην Τρίτη Δημοτικού!  Αρχικά, κάναμε την "πρωινή γυμναστική" μας, όπως προτείνει η Μακροπούλου (2019) με κάποια απλά ρυθμικά σχήματα, εναλάσσοντας χτυπήματα. Τα χτυπήματα ήταν: κέντρο θρανίου (κέντρο κουβά - center), άκρη θρανίου (στεφάνι κουβά - rim), πλάι θρανίου (πλάι κουβά - side) και μεταξύ τους τα μολύβια - μπαγκέτες (sticks). Μετά, δουλέψαμε ένα - ένα τα ρυθμικά σχήματα του τραγουδιού, επιμένοντας στο Β σχήμα, που ήταν και το πιο δύσκολο! Πήγε αρκετά καλά, αν και σίγουρα δεν τελειοποιήθηκε μέσα σε ένα μάθημα! Τα παιδιά πάντως ενθουσιάστηκαν και μαζί τους και εγώ! Σίγουρα στα επόμενα μαθήματα θα βελτιωθούμε κι εκείνα κι εγώ! 
    
Ακολουθoύν δύο λίστες: η πρώτη λίστα είναι με ρυθμούς, που κατανέμονται σε ζώνες σε αντιστοιχία με τις ζώνες των πολεμικών τεχνών, ξεκινώντας από εύκολα σχήματα - τραγούδια (άσπρη ζώνη) μέχρι και δύσκολα (μαύρη ζώνη), κάτι που προτείνει και η Μακροπούλου (2019) για να κινητοποιηθούν οι μαθητές, και η δεύτερη λίστα είναι με τραγούδια - μουσικά κομμάτια play along:

1η λίστα:
  • Άσπρη ζώνη

2η λίστα: