Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020

Χαρακτηριστικά ήχου: Διάρκεια

 

Γεια σας, παιδιά!
Σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα χαρακτηριστικό του ήχου, τη διάρκεια! Κάθε ήχος έχει τη δική του διάρκεια. Έτσι, κάποιοι ήχοι διαρκούν πολύ και κάποιοι άλλοι λίγο. Στη Μουσική η διάρκεια ενός μουσικού ήχου αντιστοιχεί σε μία ρυθμική αξία.

 Προσοχή! Σε όλα τα βήματα γράφω ενδεικτικό χρόνο ενασχόλησης, καθώς και τις τάξεις, στις οποίες απευθύνεται το καθένα!

1ο βήμα: 
Α΄-Δ΄ τάξεις

 Δες πώς συμβολίζονται οι διάρκειες στη Μουσική:

Σύμβολα με γραμμές:
τα    →    ।      

τι-τι  →    ㄇ  
σσσσ →     


Ρυθμικές αξίες:
τα       →          
τι-τι    →    

τά-α     →        
σσσσ    →      

2ο βήμα: 
Α΄-Δ΄ τάξεις

 Συνόδευσε όποιο από τα παρακάτω βίντεο θέλεις με τα αντίστοιχα χτυπήματα:  


3ο βήμα: 

Α΄ τάξη:
  • Πήγαινε στο Τετράδιο Εργασιών της Μουσικής, στη σελίδα 14.
  • Άκουσε τους παρακάτω ήχους και χρωμάτισε μόνο τους ήχους που διαρκούν (πάτησε το ):

Εικόνα 1η: 
Εικόνα 2η: 
Εικόνα 3η: 
Εικόνα 4η
Εικόνα 5η: 
Εικόνα 6η: 

  • Σημείωσε στα κυκλάκια κάτω από τα αντικείμενα που βλέπεις - σε αυτά που ο ήχος τους διαρκεί πολύ και . σε αυτά που ο ήχος τους διαρκεί λίγο.
Β΄ τάξη:
  • Πήγαινε στο Τετράδιο Εργασιών της Μουσικής, στη σελίδα 17 και χρωμάτισε τις πινιάτες και τις γιρλάντες, σύμφωνα με τις οδηγίες.
  • Δημιούργησε τα δικά σου ρυθμικά μοτίβα εδώ και εδώ.
  • Παίξε "ρυθμικά μοτίβα" με τις καρτέλες σου. Δημιούργησε μοτίβα, χρησιμοποιώντας διαφορετικές κάθε φορά (3 ή 4 μόνο) και μετά πες και χτύπα τα με τα χέρια σου.
Γ-Δ΄ τάξεις:
  • Πήγαινε στο Τετράδιο Εργασιών της Μουσικής, στη σελίδα 15 και ασχολήσου με τις Δραστηριότητες 6, 7 και 8.
  • Δημιούργησε τα δικά σου ρυθμικά μοτίβα εδώ και εδώ.

4ο βήμα: 
Α΄-Δ΄ τάξεις

 Ώρα για παιχνίδι! Οι οδηγίες περιέχονται στα βίντεο!



Και αν δε θέλεις βίντεο... παίξε Τροχό της Τύχης!



Καλή συνέχεια!


Πηγές: