Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022

Ο κούκος (σολ-μι)

 

Γεια σας, παιδιά! 

Σήμερα θα μάθουμε να παίζουμε στο μεταλλόφωνο το τραγούδι Ο κούκος.


 Προσοχή! Σε όλα τα βήματα γράφω ενδεικτικό χρόνο ενασχόλησης!

1ο βήμα:

Για να δεις πώς παίζεται το συγκεκριμένο τραγούδι στο μεταλλόφωνο, μπορείς να παρακολουθήσεις το παρακάτω βίντεο:


TIP: Το youtube μας δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουμε ή να μειώσουμε την ταχύτητα ενός βίντεο! 

  1. Πατάμε το γρανάζι, όπως φαίνεται στην εικόνα: 

  2. Εμφανίζεται το ακόλουθο πλαίσιο και πατάμε "ταχύτητα αναπαραγωγής": 

  3. Εμφανίζεται το ακόλουθο πλαίσιο και εάν θέλουμε να μειώσουμε την ταχύτητα, πατάμε 0,75 ή 0,5 ή 0,25. Εάν θέλουμε να αυξήσουμε την ταχύτητα, πατάμε 1,25 ή 1,5 ή 1,75 ή 2: 

2ο βήμα:

Τώρα, ακολούθησε με τη σειρά τα τετράγωνα της παρτιτούρας παρακάτω, σιγοτραγουδώντας ταυτόχρονα.

Οδηγίες ανάγνωσης:
  1. Τα χρώματα που βλέπεις στα τετράγωνα αντιστοιχούν στα χρώματα που έχει το μεταλλόφωνο.
  2. Τετράγωνο = τα (τέταρτο).
  3. Δύο ορθογώνια = τι-τι (δύο όγδοα).

Στίχοι:

Κούκο, είσαι δω;
Έβγα να σε δω!
Κούκου, δεν μπορείς,
κούκου, να με βρεις!

3ο βήμα:

 Εάν έχεις εκτυπωτή, μπορείς να εκτυπώσεις είτε τη χρωματιστή παρτιτούρα είτε την κενή παρτιτούρα και να τη χρωματίσεις εσύ, όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα. 

 Εάν δεν έχεις εκτυπωτή, μπορείς να σχηματίσεις στο μπλοκ σου τα τετράγωνα και να τα χρωματίσεις, όπως φαίνονται παραπάνω.

4ο βήμα:

Τώρα μπορείς να παίξεις το τραγούδι στο μεταλλόφωνο. Θα σου πρότεινα να παίξεις πρώτα με μία μπαγκέτα και μετά, όταν πια θα έχεις εξασκηθεί αρκετά, να παίξεις με δύο μπαγκέτες. Τέλος, προσπάθησε να παίξεις το τραγούδι ταυτόχρονα με το βίντεο του πρώτου βήματος.

 Μπορείς να παίξεις το τραγούδι και στην παρακάτω διαδικτυακή εφαρμογή:


Περαιτέρω μελέτη:
Α΄-Γ΄ τάξεις
Μπορείς να ασχοληθείς με τις παρακάτω ασκήσεις:

Καλή συνέχεια!


Πηγές:
  • Μώραλη, Φ. & Τηγανούρια, Γ. (2011). Μέσα απ' το τραγούδι μαθαίνω μουσική, γραφή και ανάγνωση - Μέθοδος solfège-θεωρίαςdictée - Ά μέρος. Αθήνα: Νεφέλη.