Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022

Λαχανικά, φρούτα, ζώα και ρυθμοί!

 
Καθώς ετοίμαζα τις κάρτες με τις ρυθμικές αξίες από τα Τετράδια Εργασιών της Β΄ Δημοτικού, θυμήθηκα ότι πριν από μερικά χρόνια είχα πάρει από το γνωστό παιχνιδάδικο δύο παιχνίδια αναγνώρισης, το ένα με ζώα και το άλλο με λαχανικά και φρούτα*. Έφτασε, λοιπόν, η ώρα να τα χρησιμοποιήσω μέσα στην τάξη. 


* Το παιχνίδι με τα ζώα διατίθεται σήμερα με διαφορετικές εικόνες, ενώ με τα φρούτα δεν υπάρχει. Αντ' αυτού διατίθεται ένα παιχνίδι με διάφορες λέξεις.

Κάθε κάρτα έχει από τη μία πλευρά την εικόνα και από την άλλη τη λέξη. Έτσι, αντιστοίχισα διάφορα ρυθμικά σχήματα με τις λέξεις. Θα πρέπει να αναφέρω ότι υπάρχουν εύκολες και δύσκολες λέξεις και αντίστοιχα εύκολα και πιο δύσκολα ρυθμικά σχήματα, οπότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα συγκεκριμένα παιχνίδια ακόμα και στην Α' Δημοτικού μετά τα Χριστούγεννα.



1η δραστηριότητα:

Παίξε το ρυθμικό σχήμα (είτε ατομικά είτε ομαδικά)
  • Μοιράζω τις κάρτες στους μαθητές ή στις ομάδες μαθητών.
  • Οι μαθητές θα πρέπει να εκτελέσουν σωστά το ρυθμικό σχήμα, χτυπώντας το είτε με κρουστά Orff είτε με κρουστά σώματος, λέγοντας παράλληλα τη λέξη.

2η δραστηριότητα:

Φτιάξε το δικό σου ρυθμικό σχήμα (είτε ατομικά είτε ομαδικά)*
  • Μοιράζω τις κάρτες στους μαθητές ή στις ομάδες μαθητών.
  • Οι μαθητές θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα ρυθμικό σχήμα, που να αντιστοιχεί στη λέξη της εικόνας. Στη συνέχεια, θα πρέπει να το εκτελέσουν σωστά, χτυπώντας το είτε με κρουστά Orff είτε με κρουστά σώματος, λέγοντας παράλληλα τη λέξη.


* Η συγκεκριμένη δραστηριότητα προτείνεται στο βιβλίο εκπαιδευτικού - Μουσική Α΄-Β΄ Δημοτικού, σ. 76. Ακόμα, υπάρχει αντίστοιχη δραστηριότητα στη σ. 13 του Τετράδιου Εργασιών Γ΄ Δημοτικού.

Καλή συνέχεια!


Πηγές:
  • Αργυρίου, Μ., Τσούτσια-Λουλάκη, Ε. & Μαγαλιού, Μ. (2007). Μουσική Α΄-Β΄ Δημοτικού – Βιβλίο εκπαιδευτικού. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

  • Μπογδάνη-Σουγιούλ, Δ., Σαλκιτζόγλου, Δ. & Καψημάνη, Μ. (2007). Μουσική Γ΄-Δ΄ Δημοτικού – Τετράδιο Εργασιών. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.