Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

Κυνήγι πασχαλινών αυγών


Αναζητώντας πασχαλινές δραστηριότητες για τις μικρές τάξεις, βρήκα ένα κυνήγι πασχαλινών αυγών με ρυθμικές αξίες! Έτσι, αποφάσισα να το ετοιμάσω για τους μαθητές μου, παρότι είναι ένα ξενόφερτο έθιμο! Νομίζω πως θα είναι μια ευχάριστη δραστηριότητα για τα παιδιά κάθε ηλικίας! 

Καθώς είναι ένα παιχνίδι που πιθανώς να προκαλέσει ανησυχία/φασαρία στο σχολείο, αφού οι μαθητές ενός τμήματος θα περιφέρονται στο σχολείο για να βρουν γρήγορα τα κρυμμένα αυγά, καλό είναι να ενημερώσουμε τους συναδέλφους για το τι σκοπεύουμε να κάνουμε και πότε, καθώς και τη διεύθυνση του σχολείου.

Προετοιμασία:
  • Εκτυπώνουμε το πασχαλινό κυνήγι αυγών. Τις ασπρόμαυρες σελίδες με τα αυγά τις εκτυπώνουμε σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα (κόκκινο, μπλε, πράσινο και κίτρινο). Σε κάθε ομάδα μαθητών αντιστοιχεί ένα χρώμα.
  • Αφότου κόψουμε τα αυγά, τα πλαστικοποιούμε, έτσι ώστε να τα ξαναχρησιμοποιήσουμε.
  • Τη σελίδα, στην οποία οι μαθητές θα σημειώνουν τα αποτελέσματα, τη φωτοτυπούμε τόσες φορές όσες είναι οι ομάδες.

  • Αποφασίζουμε πού θα κρύψουμε τα αυγά. Στις μικρές τάξεις μπορούμε να τα κρύψουμε μέσα στην τάξη. Σε μεγαλύτερες τάξεις μπορούμε να τα κρύψουμε σε μεγαλύτερους χώρους, όπως σε κάποιο διάδρομο του σχολείου με ντουλάπες, βιβλιοθήκες, κτλ. Ακόμα, μπορεί το κυνήγι να γίνει στην αυλή εάν υπάρχουν αρκετές κρυψώνες. 
  • Όσο είναι εφικτό, προσπαθούμε τα αυγά των ομάδων να μην είναι στα ίδια σημεία ή τουλάχιστον να έχουν κάποια απόσταση μεταξύ τους, για να αποφευχθούν τυχόν συγκρούσεις μεταξύ των μαθητών. Ίσως να χρειαστούμε χαρτοταινία για να κολλήσουμε σε κάποια σημεία τα αυγά.

Μέσα στην τάξη:
  • Θέτουμε κανόνες, ανάλογα με το πού θα παίξουμε το παιχνίδι. 
    • Εξηγούμε με ακρίβεια τα όρια του χώρου, όπου έχουμε κρύψει τα αυγά, για να ξέρουν οι μαθητές μέχρι πού θα πάνε να ψάξουν.
    • Αποκλείουμε πιθανές κρυψώνες για να περιορίσουμε τις επιλογές των μαθητών, π.χ. μέσα στην τάξη τους λέμε ότι δεν κρύψαμε αυγά στην έδρα ή στην αυλή ότι δε βάλαμε αυγά στις βρύσες.
    • Εάν οι πιθανές κρυψώνες είναι πολλές, τις περιορίζουμε ακόμα περισσότερο, π.χ. σε έναν διάδρομο του σχολείου, τους λέμε ότι δε χρειάζεται να ανοίξουν ντουλάπες ή ότι δεν έχουμε βάλει αυγά ανάμεσα στα βιβλία της βιβλιοθήκης.
  • Εξηγούμε το παιχνίδι στους μαθητές:
    • Οι μαθητές κάθε ομάδας μπαίνουν στη σειρά.
    • Ξεκινούν οι πρώτοι μαθητές, οι οποίοι μόλις βρουν ένα αυγό με το χρώμα της ομάδας τους, επιστρέφουν πίσω, αφήνοντάς το στο θρανίο της ομάδας τους και δίνουν τη σειρά τους στον επόμενο μαθητή. 
    • Συνεχίζεται το κυνήγι μέχρι κάθε ομάδα να βρει τα δώδεκα αυγά της.
    • Μόλις βρεθούν τα δώδεκα αυγά, οι μαθητές κάθε ομάδας κάνουν τις προσθέσεις των αξιών και σημειώνουν τα αποτελέσματα. 
    • Η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη και θα έχει σωστά τα αποτελέσματα των προσθέσεων είναι η νικήτρια ομάδα.

Προσωπικά, το συγκεκριμένο παιχνίδι σκοπεύω να το παίξω μόνο με ένα τμήμα σε κάθε σχολείο, γιατί σίγουρα θα υπάρξουν άμεσα "διαρροές" στους μαθητές των άλλων τμημάτων για το πού έκρυψα τα αυγά!

Καλή διασκέδαση!