Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

Κυνήγι πασχαλινών αυγών - 3 + 1 ιδέες

 

Μια διασκεδαστική πασχαλινή δραστηριότητα για μικρές και για μεγάλες τάξεις είναι το κυνήγι πασχαλινών αυγών! Πριν από δύο χρόνια είχα ετοιμάσει για πρώτη φορά ένα κυνήγι πασχαλινών αυγών και φέτος, ετοίμασα άλλα τρία, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο καθένας σε όποια τάξη θέλει.

Ιδέα Νο1:

Οικογένειες μουσικών οργάνων!
  • Προμηθευόμαστε τέσσερις πασχαλινές τσάντες σε διαφορετικά χρώματα. 
  • Σε κάθε τσάντα τοποθετούμε ένα αυγό με την ονομασία μίας οικογένειας μουσικών οργάνων.

  • Αποφασίζουμε πού θα κρύψουμε τα αυγά. Στις μικρές τάξεις μπορούμε να τα κρύψουμε μέσα στην τάξη. Σε μεγαλύτερες τάξεις μπορούμε να τα κρύψουμε σε μεγαλύτερους χώρους, όπως σε κάποιο διάδρομο του σχολείου με ντουλάπες, βιβλιοθήκες, κτλ. Ακόμα, μπορεί το κυνήγι να γίνει στην αυλή εάν υπάρχουν αρκετές κρυψώνες. 
  • Μέσα σε κάθε αβγό έχουμε τοποθετήσει μια εικόνα ενός μουσικού οργάνου.
  • Χωρίζουμε τους μαθητές σε 4 ομάδες, μία για κάθε οικογένεια μουσικών οργάνων (έγχορδα, ξύλινα, χάλκινα, κρουστά).
  • Οι μαθητές κάθε ομάδας μπαίνουν στη σειρά.
  • Ξεκινούν οι πρώτοι μαθητές, οι οποίοι μόλις βρουν ένα αυγό με ένα μουσικό όργανο της οικογένειάς τους, επιστρέφουν πίσω, το βάζουν στην αντίστοιχη τσάντα και δίνουν τη σειρά τους στον επόμενο μαθητή. 
  • Συνεχίζεται το κυνήγι μέχρι να βρει κάθε ομάδα όλα τα αυγά της.
  • Μόλις βρεθούν τα αυγά, ελέγχουμε αν τα μουσικά όργανα ανήκουν στις οικογένειες, με τις οποίες έχουν αντιστοιχηθεί. 
  • Η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη και δε θα έχει μουσικό όργανο άλλης οικογένειας στην τσάντα της είναι η νικήτρια ομάδα.

Εναλλακτικά, στην περίπτωση που θέλουμε το παιχνίδι να είναι πιο στατικό:
  • Τοποθετούμε όλα τα πλαστικά αυγά με τις εικόνες των μουσικών οργάνων μέσα σε ένα καλάθι. 
  • Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες (2-4 ομάδες ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών).
  • Οι μαθητές κάθε ομάδας μπαίνουν στη σειρά.
  • Ξεκινούν οι πρώτοι μαθητές, οι οποίοι παίρνουν με τη σειρά στην τύχη από ένα αβγό, το οποίο θα πρέπει να το ανοίξουν για να δουν ποιο μουσικό όργανο κρύβει και να το βάλουν στην αντίστοιχη τσάντα. Αν το αβγό καταλήξει στην σωστή οικογένεια, τότε η ομάδα κερδίζει έναν πόντο.
  • Συνεχίζεται το παιχνίδι μέχρι να τελειώσουν τα αβγά.
  • Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα συγεκντρώσει τους περισσότερους πόντους.
*Προσωπικά, το συγκεκριμένο παιχνίδι σκοπεύω να το παίξω μέσα στην αίθουσα Μουσικής με τις μικρές τάξεις (Α΄ και Β΄)!

Ιδέα Νο2:

Τι μέτρο είναι;
  • Προμηθευόμαστε τέσσερις πασχαλινές τσάντες σε διαφορετικά χρώματα. 
  • Σε κάθε τσάντα τοποθετούμε ένα αυγό με μέτρο 2/4, 3/4 ή 4/4. 

  • Αποφασίζουμε πού θα κρύψουμε τα αυγά. Στις μικρές τάξεις μπορούμε να τα κρύψουμε μέσα στην τάξη. Σε μεγαλύτερες τάξεις μπορούμε να τα κρύψουμε σε μεγαλύτερους χώρους, όπως σε κάποιο διάδρομο του σχολείου με ντουλάπες, βιβλιοθήκες, κτλ. Ακόμα, μπορεί το κυνήγι να γίνει στην αυλή εάν υπάρχουν αρκετές κρυψώνες. 
  • Μέσα σε κάθε αβγό έχουμε τοποθετήσει ένα ρυθμικό σχήμα.
  • Χωρίζουμε τους μαθητές σε 3 ομάδες, μία για κάθε μέτρο (2/4, 3/4 και 4/4).
  • Οι μαθητές κάθε ομάδας μπαίνουν στη σειρά.
  • Ξεκινούν οι πρώτοι μαθητές, οι οποίοι μόλις βρουν ένα αυγό με ένα ρυθμικό σχήμα που αντιστοιχεί στο μέτρο της ομάδας τους, επιστρέφουν πίσω, το βάζουν στην αντίστοιχη τσάντα και δίνουν τη σειρά τους στον επόμενο μαθητή. 
  • Συνεχίζεται το κυνήγι μέχρι κάθε ομάδα να βρει όλα τα αυγά της.
  • Μόλις βρεθούν τα αυγά, ελέγχουμε αν τα ρυθμικά σχήματα είναι στην τσάντα με το σωστό μέτρο. 
  • Η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη και θα έχει μόνο ρυθμικά σχήματα που αντιστοιχούν στο μέτρο της τσάντας της είναι η νικήτρια ομάδα.

Εναλλακτικά, στην περίπτωση που θέλουμε το παιχνίδι να είναι πιο στατικό:
  • Τοποθετούμε όλα τα πλαστικά αυγά μέσα σε ένα καλάθι. 
  • Μέσα σε κάθε αυτό έχουμε βάλει μια εικόνα ενός μουσικού οργάνου.
  • Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες (2-4 ομάδες ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών).
  • Οι μαθητές κάθε ομάδας μπαίνουν στη σειρά.
  • Ξεκινούν οι πρώτοι μαθητές, οι οποίοι παίρνουν με τη σειρά στην τύχη από ένα αβγό, το οποίο θα πρέπει να το ανοίξουν για να δουν ποιο μουσικό όργανο κρύβει και να το βάλουν στην αντίστοιχη τσάντα. Αν το αβγό καταλήξει στην σωστή οικογένεια, τότε η ομάδα κερδίζει έναν πόντο.
  • Συνεχίζεται το παιχνίδι μέχρι να τελειώσουν τα αβγά.
  • Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα συγεκντρώσει τους περισσότερους πόντους.
*Προσωπικά, το συγκεκριμένο παιχνίδι σκοπεύω να το παίξω μέσα στην αίθουσα Μουσικής με τις μεσαίες τάξεις (Γ΄ και Δ΄)!

Ιδέα Νο3:

Βρες το άθροισμα!
  • Προμηθευόμαστε τέσσερις πασχαλινές τσάντες σε διαφορετικά χρώματα. 
  • Σε κάθε τσάντα τοποθετούμε ένα αυγό με το σύνολο των χρόνων που θα πρέπει να έχουν τα ρυθμικά σχήματα που θα μπουν μέσα. 

  • Αποφασίζουμε πού θα κρύψουμε τα αυγά. Στις μικρές τάξεις μπορούμε να τα κρύψουμε μέσα στην τάξη. Σε μεγαλύτερες τάξεις μπορούμε να τα κρύψουμε σε μεγαλύτερους χώρους, όπως σε κάποιο διάδρομο του σχολείου με ντουλάπες, βιβλιοθήκες, κτλ. Ακόμα, μπορεί το κυνήγι να γίνει στην αυλή εάν υπάρχουν αρκετές κρυψώνες. 
  • Πάνω σε κάθε αβγό έχουμε τοποθετήσει μια εικόνα ενός ρυθμικού σχήματος.
  • Χωρίζουμε τους μαθητές σε 5 ομάδες, μία για κάθε άθροισμα χρόνων (4, 5, 6, 7 και 8). 
  • Όλοι οι μαθητές ταυτόχρονα ψάχνουν να βρουν τα αυγά της ομάδας τους. 
  • Μόλις βρει κάποιος ένα αβγό της ομάδας του, επιστρέφει πίσω, το βάζει στην αντίστοιχη τσάντα και συνεχίζει να ψάχνει. 
  • Το κυνήγι συνεχίζεται  μέχρι κάθε ομάδα να βρει και τα δέκα αυγά της.
  • Μόλις βρεθούν τα δέκα αυγά, οι μαθητές κάθε ομάδας ελέγχουν εάν τα αβγά τους έχουν το σωστό άθροισμα και τικάρουν με τη σειρά κάθε ρυθμικό σχήμα στο φύλλο ελέγχου.

  • Η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη και θα έχει σωστά και τα δέκα αυγά της είναι η νικήτρια ομάδα.
*Προσωπικά, το συγκεκριμένο παιχνίδι σκοπεύω να το παίξω στην αυλή μόνο με ένα τμήμα από τις μεσαίες και τις μεγάλες τάξεις (Γ΄-Στ΄), γιατί σίγουρα θα υπάρξουν άμεσα "διαρροές" στους μαθητές των άλλων τμημάτων για το πού έκρυψα τα αυγά!

Καλή διασκέδαση!
*Όλες οι εικόνες ανακτήθηκαν από https://www.pngwing.com/#google_vignette